YouPlus YouPlus YouPlus YouPlus

Bağışıklığa Tam Destek

Sağlığınız için bir artı

Oruç Tutanlara Bağışıklığı Destekleyecek Öneriler

Oruç Tutanlara Bağışıklığı Destekleyecek Öneriler

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte akıllarda oluşan sorulardan biri de bağışıklık sisteminin nasıl güçlendirileceği hakkında oluyor. Özellikle pandemi ile savaşılan bu günlerde bağışıklık sisteminin korunması oldukça önemli. Peki, oruç tutan kişiler bağışıklık sistemlerini nasıl koruyabilirler?

 

Oruç Tutanlara Bağışıklığı Güçlendirecek Tavsiyeler

Ramazan ile birlikte oruç tutan kişiler için günlük 15-17 saatlik bir açlık ve susuzluk süreci başlar. Bu süreç boyunca bağışıklık sistemini korumanın birçok yolu bulunur.

 

Beslenmenize Dikkat Edin

Ramazan dönemi boyunca dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri beslenme düzenidir. Beslenme düzenini oturtmak adına düzenli iftar yapıldığı gibi sahurlar da aksatılmamalıdır. Bu durum, Ramazan dışında herhangi bir öğünün atlatılması ile aynıdır. Sahurda uygulanması gereken ilk adım ise sahur menüsünde her besin grubuna yer vermektir. Vücudumuz gün boyunca tüm besin gruplarına ihtiyaç duyduğundan bu adım oldukça önemlidir. Karbonhidrat, protein, yağ, lif, vitamin ve minerallerden oluşan bir öğün hazırlanmalıdır. Özellikle protein kalitesi yüksek olan besinlerin tercih edilmesi günlük tokluk oranını oldukça etkileyecektir. 15-17 saatlik açlığın ardından tüketilen ilk öğün olan iftarda ise dikkat edilmesi gereken ilk adım yemekleri yavaş bir şekilde tüketmektir. Gün boyunca düşük olan kan şekeri hızlı tüketim sonrası yükselecek ve bu durum bağışıklığın düşmesine sebep olacaktır. Beyinde doyma süresi 15-20 dakika içinde gerçekleştiğinden yemek yavaşça tüketilmeli ve yemek mümkün olduğunca ara verilerek yenmelidir.

 

Sindirim Sisteminizi Destekleyin

Vücut gün boyunca susuz kaldığından sindirim ve dolayısıyla boşaltım sistemi harekete geçemeyecektir. Bu durum kabızlık gibi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir. Bu tür problemlere engel olabilmek adına su tüketiminize dikkat etmeli, zeytinyağlı yemeklere şans vermeli ve yeşil çay gibi metabolizmayı harekete geçiren besinleri tüketmelisiniz. İftarda hazmı kolay olan yiyeceklere yönelmek de bu tür sağlık sorunlarının önüne geçmenize yardımcı olabilir.

 

Vücudunuzu Susuz Bırakmayın

Oruç tutanlar için en önemli konulardan biri vücudu susuz bırakmamaktır. Ramazan ayı haricinde de olduğu gibi günlük 2.5-3 litre arası su tüketimine devam edilmelidir. Burada önemli olan nokta, içilen tüm suyun iftar ve sahur vakitleri arasında orantılı bir şekilde tüketilmesidir. Özellikle sahurda birden bire fazla su tüketmek, vücudu yoran ve bağışıklığı düşüren bir durumdur.

 

Egzersiz Yapın

Evde kalınan bu günlerde egzersizi ihmal etmemek oldukça önemlidir. Evin içinde varsa egzersiz aletlerinden faydalanmak, yoksa çeşitli hareketler yaparak vücudu zinde tutmak faydalı olacaktır. İftardan yaklaşık 2 saat sonra egzersiz yapılabilir.

 

 

Kaynaklar

1. http://www.tdd.org.tr/

2. http://sporbilimleri.org.tr/uploads/1587400793d844b93930530233.pdf

 


 *Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.   

 

 

 

 

Covid-19’dan Korunmak İçin Yöntemler

Covid-19’dan Korunmak İçin Yöntemler

Tüm dünya gibi ülkemiz de Covid-19 ile mücadele ediyor. Bu süreçte en önemli olan adım ise korunma yollarını iyi bir şekilde kavrayarak virüsten uzak durmak. Peki, koronavirüsten korunmak için neler yapmak gerekir?

 

Covid-19’dan Korunma Yolları Nelerdir?

Yayılımı oldukça hızlı olan bu virüsten korunma yolları aslında oldukça kolaydır. Alınacak basit önlemler ile virüsün yayılmasını engellemek mümkündür. Şimdi gelin, birlikte koronavirüsten korunmanın yollarını inceleyelim.

 

Ellerinizi Yıkayın

Bu sürecin ilk ve en önemli kuralı ellerin sabunla ve sık sık yıkanmasıdır. Enfekte olan kişilerin çoğu, virüsü elleri vasıtasıyla kaptıkları için virüsü engellemenin başlıca yolu, elleri en az 20 saniye boyunca ovarak yıkamaktır.

 

Mendil Kullanın

Koronavirüs, damlacıklar sayesinde bulaşabilen bir virüs olduğu için hapşırma veya öksürme sırasında mendil kullanın. Mendillerin tek kullanımlık olduklarını unutmayın. Eğer ki o an yanınızda mendil yoksa ağzınız dirseğinizin iç kısmına gelecek şekilde pozisyon alabilirsiniz.

 

Maske Kullanın

Özellikle evin dışında bulunduğunuz alanlarda tıbbi maske kullanımına özen gösterin. Maskeyi, ön kısmına dokunmadan lastiklerinden tutarak takın. Maskenin lastiklerini kulaklarınıza geçirdikten sonra burun kısmının da kapalı olduğundan emin olun.

 

Yüzünüze Dokunmayın

Ellerinizin temizliğinden emin olsanız bile elleriniz ile ağzınıza, burnunuza ve gözlerinize dokunmayın. Bu durum enfekte olma ihtimalinizi artırabilir.

 

Sosyal Mesafeyi Koruyun

İnsanlarla aynı ortamda bulunduğunuz durumlarda her bir kişiyle aranıza en az 150 santimetre mesafe koyun. Bu önlem, taşıyıcı olma riski olan kişilerle temas etmemenizi ve böylece virüsten korunmanızı sağlayacaktır.

 

Evinizi Havalandırın

Bulunduğunuz ortamları sık sık havalandırın. Evinizi sık sık havalandırmanız, hava sirkülasyonuna sebep olacağı için enfekte olma riskinizi azaltacaktır.

 

Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin

Virüslere karşı en iyi kişisel korumalardan biri de bağışıklık sistemini güçlendirmektir. Bunun için gün içinde bol sıvı tüketin, dengeli beslenin ve uyku düzeninize dikkat edin.

 

Temizliğe Dikkat Edin

Kişisel temizlik esnasında kullandığınız havlu ve diş fırçası gibi size özel olan eşyaları kimseyle paylaşmayın. Gün içinde sık temas ettiğiniz kapı kolu gibi alanları su, sabun ve deterjan ile temizlemeye özen gösterin.

 

Kaynaklar

1. http://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19/novel-coronavirus-2019-ncov

2. https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/videolar

3. https://www.thder.org.tr/koronavirus-riskine-karsi-14-kural



 *Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.   

Çocuklarda Sağlıklı Beslenme ve Bağışıklık

Çocuklarda Sağlıklı Beslenme ve Bağışıklık

Okul çağının gelmesi ve çocukların evin dışına çıkmaya başlamaları ile birlikte çocuklarda beslenme konusu gündeme gelir. Yaşam boyu sürecek olan beslenme alışkanlıklarının başladığı yıllar, aslında çocukluk zamanlarıdır. Bu nedenle bu süreç ebeveynler tarafından iyi yönetilmelidir. Peki, çocuklarda bağışıklığı destekleyecek sağlıklı beslenme nasıl olmalıdır?

 

Çocuklarda Sağlıklı Beslenme ve Bağışıklık

Bağışıklık sistemini korumak adına uygulanması gereken ilk adım sağlıklı beslenmedir. Çocukluk döneminde oturtulan beslenme düzeni, ilerleyen yılları etkileyeceğinden oldukça önemlidir. Sağlıksız beslenme, fiziksel sağlığı etkileyebileceği gibi zihinsel sağlığı da etkileyen bir faktördür. Çocuklarda sağlıklı beslenme düzenini oturtmak için yapılması gerekenler aşağıdaki gibidir.

 

Her Besin Grubu Tüketilmeli

Beslenme düzeninde süt, et, meyve ve sebze olmak üzere 4 ana temel besin grubuna yer verilmelidir. Süt, yoğurt, peynir, et, tavuk, balık, yumurta, kuru baklagiller, ekmek ve bulgur gibi besinler öğünlere paylaştırılmalıdır.

 

Güne Kahvaltı ile Başlanmalı

Kahvaltı, her yaş grubunda olduğu gibi çocuklarda da oldukça önemlidir. Güne sağlıklı bir öğün ile başlamak gün içinde var olacak enerjiyi etkileyen bir faktördür. Bu öğünün atlanması çocuklarda; dikkat dağınıklığı, yorgunluk veya baş dönmesi gibi durumlara sebep olabilir.

 

Öğün Atlanmamalı

Sadece kahvaltı değil diğer öğünlerin de atlanmaması önem taşır. Çocuklarda en ideal beslenme 3 ana öğün, 2 ara öğün şeklindedir. Ana ve ara öğünlerde de besin gruplarının orantılı bir şekilde dağıtılması gerekir.

 

Hijyene Dikkat Edilmeli

Okulun başlaması ile birlikte ev dışında vakit geçiren çocuklar dışarıda satılan hijyen bakımından zayıf besinleri tüketmeye yönelebilirler. Bu duruma engel olmak için okul çağındaki çocuklar için beslenme çantası ve su matarası hazırlanmalıdır. Bu kapların hijyenine dikkat edilmeli, her gün derinlemesine temizlenmelidir. Böylece çocuklar sağlıksız besinlerden ve hijyenik olmayan koşullardan uzak tutulmuş olacaklardır.

 

Atıştırmalıklara Dikkat Edin

Çocukların ana öğünlerin yanı sıra, en sevdikleri besinler atıştırmalıklardır. Genelde paketlenmiş olarak sunulan sağlıksız atıştırmalıklar yerine sağlıklı alternatifler üretmek gerekir. Taze meyveler, kuruyemişler veya sütlü tatlılar sağlıklı alternatifler olarak görülebilir.

 

Fiziksel Aktiviteye Önem Verilmeli

Sağlıklı beslenmenin yararının artırılması adına çocuklarda fiziksel aktivite oldukça önemlidir. Beslenme düzeni ne kadar sağlıklı olursa olsun, günlük gerekli olan fiziksel aktivitenin gerçekleşmemesi çocukların sağlığını etkileyecektir. Çocukları televizyon seyretme veya bilgisayar oyunu oynama gibi aktiviteler yerine spora yönlendirmek en doğrusu olacaktır.

 

 

Kaynaklar

1. http://www.cshd.org.tr/uploads/pdf_CSH_149.pdf

2. https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12397/4657

 


 *Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.   

Bağışıklık Sistemini Korumanın Yolları

Bağışıklık Sistemini Korumanın Yolları

Sağlıklı yaşamaya her zamankinden daha fazla dikkat edilmesi gereken bu günlerde bağışıklık sistemini güçlendirmek ve korumak oldukça önemlidir. Peki, bağışıklık sistemini korumanın yolları nelerdir?

 

Bağışıklık Sistemi Nasıl Korunur?

Bağışıklık sistemini güçlendirmenin birçok yolu vardır. Önemli olan tüm bu adımları düzenli bir şekilde uygulamak ve alışkanlık haline getirmektir.

 

Düzenli Egzersiz

Bağışıklık sistemini güçlendirmenin en iyi yollarından biri egzersiz yapmaktır. Vücudun hareketsiz kalması bağışıklık sisteminin zayıflamasına yol açabileceği gibi direkt olarak çeşitli sağlık problemlerine de sebep olabilir. Bu sebeple, günlük olarak vücudun durumuna uygun ağırlıkta egzersiz yapılmalıdır. Fitness, yüzme, pilates, zumba, yürüyüş veya koşu gibi çeşitli egzersizlerden istediklerinizi seçerek egzersiz rutini oluşturabilirsiniz.

 

Uyku Düzeni

Uyku düzeni bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için olmazsa olmaz adımlardan biridir. Uykunun kalitesi, gün boyunca kişinin enerjisini etkileyen en önemli unsurdur. Yetişkinlerin günde yaklaşık 7 saat kadar uyumaları ve 23:00 ile 01:00 arası uykuda olmaları gerekir. Bu saatler aralığında uykuda olmak mümkün değilse bile toplam saate özen gösterilmelidir.

 

Stres

Bağışıklık sistemini olumsuz olarak etkileyen en büyük faktör strestir. Stres yaratan durumlardan uzak durmak mental sağlığın yanı sıra fiziksel sağlığı da olumlu etkileyecektir.

 

Zararlı Alışkanlıklar

Sigara ve alkol gibi vücut için zararlı maddeleri düzenli olarak tüketmek bağışıklık sistemini olumsuz olarak etkiler. Bu nedenle zararlı alışkanlıkları bırakarak bağışıklığınıza destek olabilirsiniz.

 

Vitamin

Vitamin kullanmak vücut için faydalı olan bir takviyedir. Doktor kontrolünde kullanılan özellikle A, C, D ve E vitaminleri bağışıklık sisteminin desteklenmesine yardımcı olurlar. Vücudun direncinin artmasını ve kişinin kendini daha dinç hissetmesini sağlarlar.

 

Beslenme

Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için en önemli adımlardan biri de beslenme düzenidir. Beslenme düzeni, kişinin günlük enerjisini ve genel sağlığını oldukça etkileyen bir faktördür. Şeker, rafine un, trans yağlar, kızartılmış besinler, abur cuburlar, paketlenmiş ürünler veya konserve yiyecekler gibi gıdalar tüketilmemelidir. Bunun yanı sıra yiyeceklerde aşırı tuz kullanımından kaçınılmalıdır. Bu durum, vücutta su birikmesine sebep olurken aynı zamanda birçok hastalığa da neden olabilir.

 

  

Kaynaklar

1. http://sporbilimleri.org.tr/uploads/1587400793d844b93930530233.pdf

2. https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-nutrition/article/selected-vitamins-and-trace-elements-support-immune-function-by-strengthening-epithelial-barriers-and-cellular-and-humoral-immune-responses/94B772EB747D1E5CD9FAC8F90937AA9F

3. https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system



 *Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.   

 

 

 

Neden takviye edici desteklere ihtiyacımız var?

Bugünün diyetleri; modern yiyecek tedariğinin kalitesi ve yoğun yaşam tarzımız nedeniyle uygun oranlarda vitaminler, mineraller, esansiyel yağ asitleri ve diğer besinleri yeterince içermemektedir. Sağlıklı bir diyet ve uygun gıda takviyelerini birleştirmek optimal sağlığı elde etmek için en iyi yaklaşımdır. 

Modern yaşam tarzları tipik olarak yoğun iş hayatı, aile hayatı ve diğer aktiviteleri içerir. Bu durum, kaliteli gıdaların hazırlanmasına ve tüketilmesine olanak sağlayamamaktadır. Bu nedenle, daha pratik ve zamandan tasarruf sağlayan hızlı seçimler tercih edilmektedir. Bu seçenekler; rafine edilmiş ve karbonhidrat, kalitesiz yağ, sodyum oranı daha yüksek gıdalar içerme eğilimindedir ve genellikle tadı arttırmak için besin maddelerini yok edebilen veya çıkarabilen kapsamlı işlemlerden geçirilir. 

Beslenme alışkanlıkları ve günlük diyet koşulları dikkate alındığında; kalsiyum, magnezyum, potasyum, C vitamini, E vitamini ve K vitamini gibi birçok besinin alımında eksiklikler olduğunu göstermektedir. Bu diyetlerin, sağlıklı hücresel fonksiyon ve kardiyovasküler sağlık için kritik olan esansiyel yağlar açısından genellikle fakir olduğunu da göstermektedir.

*Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.

Yeterli Omega3 alabiliyor muyuz?

Omega-3 yağ asitleri, hücre zarının önemli yapısal maddelerindendir ve hücresel işlevsellikte önemli rol oynar. Omega-3, ALA (α-linoleik asit), EPA (eikozapentaenoik asit), DHA (dokozahektzaenoik asit) ve DPA (dokozapentaenoik asit) olmak üzere 4 çeşit yağ asitlerinden oluşmasına rağmen, beslenmeyle alınan ve vücutta işlevsellik gösteren asıl Omega-3 yağ asitleri EPA ve DHA’dır. Özellikle yağlı balıkların tüketimiyle ve balık yağı gibi gıda takviyeleriyle doğrudan Omega-3 yağ asitleri olan EPA ve DHA alımı sağlanabilmektedir. Balık ve deniz ürünlerinin Omega–3, EPA ve DHA içerikleri yüksektir. Omega-3 yağ asitleri; kalp ve damar hastalıkları, romatoid artirit, kanser, astım, Alzheimer vb. birçok hastalığın önlenmesinde ve tedavisinde, ayrıca bebeklerde retina ve beyin gelişiminde etkin rol oynamaktadır.

Sağlık üzerine olan olumlu etkileri nedeniyle; balık tüketiminin haftada en az 2-3 porsiyon (yaklaşık 300-500 g) olması önerilmektedir. Pişirme yöntemi olarak buğulama, ızgara, fırında pişirilme yöntemi tercih edilmelidir.

*Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.

Kendinizi yorgun ve bitkin mi hissediyorsunuz?

Kendinizi sürekli olarak yorgun mu hissediyorsunuz? Mevsim değişiklikleri sizi olumsuz yönde mi etkiliyor? Bu durum, yetersiz dinlenmekten kaynaklanabileceği gibi, beslenmenizdeki düzensizliklerden de ileri gelebilir. Vitamin ve mineraller vücudun işlevlerini doğru yerine getirebilmesi için gereklidir. Dolayısıyla vitamin ve mineral eksikliğine bağlı yorgunluk ve bitkinlik hissedilebilir. Niasin, B1, B2, B6, B12, folik asit ve C vitamini ile demir, potasyum, krom, selenyum ve iyot minerallerinin yetersizliği durumunda yorgunluk kendini gösterir.

*Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.

Ofis Çalışanları için Sağlıklı Öneriler

Günümüzde pek çok kişi zamanının büyük bir bölümünü çalışarak geçirmektedir.  Yoğun iş temposu nedeniyle evde sağlıklı beslenmenin yerini dışarıda beslenme almıştır. Sağlıklı bir birey olabilmek için sağlıklı beslenmek çok önemlidir. İşte bazı öneriler;

∙ Dengeli bir kahvaltı ile güne başlayın.
∙ Günde ortalama 2-2,5 lt su tüketin.
∙ Çay kahve ve gazlı içecek tüketiminizi azaltmaya çalışın.
∙ Posalı (lifli) besinler tüketmeye özen gösterin.
∙ Asansör yerine merdiven kullanın.
∙ 2 saatten fazla masanızda hareketsiz oturmayın.

*Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.