YouPlus YouPlus YouPlus YouPlus
YouPlus

Neden takviye edici desteklere ihtiyacımız var?

Bugünün diyetleri; modern yiyecek tedariğinin kalitesi ve yoğun yaşam tarzımız nedeniyle uygun oranlarda vitaminler, mineraller, esansiyel yağ asitleri ve diğer besinleri yeterince içermemektedir. Sağlıklı bir diyet ve uygun gıda takviyelerini birleştirmek optimal sağlığı elde etmek için en iyi yaklaşımdır. 

Modern yaşam tarzları tipik olarak yoğun iş hayatı, aile hayatı ve diğer aktiviteleri içerir. Bu durum, kaliteli gıdaların hazırlanmasına ve tüketilmesine olanak sağlayamamaktadır. Bu nedenle, daha pratik ve zamandan tasarruf sağlayan hızlı seçimler tercih edilmektedir. Bu seçenekler; rafine edilmiş ve karbonhidrat, kalitesiz yağ, sodyum oranı daha yüksek gıdalar içerme eğilimindedir ve genellikle tadı arttırmak için besin maddelerini yok edebilen veya çıkarabilen kapsamlı işlemlerden geçirilir. 

Beslenme alışkanlıkları ve günlük diyet koşulları dikkate alındığında; kalsiyum, magnezyum, potasyum, C vitamini, E vitamini ve K vitamini gibi birçok besinin alımında eksiklikler olduğunu göstermektedir. Bu diyetlerin, sağlıklı hücresel fonksiyon ve kardiyovasküler sağlık için kritik olan esansiyel yağlar açısından genellikle fakir olduğunu da göstermektedir.

*Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.

YouPlus

Yeterli Omega3 alabiliyor muyuz?

Omega-3 yağ asitleri, hücre zarının önemli yapısal maddelerindendir ve hücresel işlevsellikte önemli rol oynar. Omega-3, ALA (α-linoleik asit), EPA (eikozapentaenoik asit), DHA (dokozahektzaenoik asit) ve DPA (dokozapentaenoik asit) olmak üzere 4 çeşit yağ asitlerinden oluşmasına rağmen, beslenmeyle alınan ve vücutta işlevsellik gösteren asıl Omega-3 yağ asitleri EPA ve DHA’dır. Özellikle yağlı balıkların tüketimiyle ve balık yağı gibi gıda takviyeleriyle doğrudan Omega-3 yağ asitleri olan EPA ve DHA alımı sağlanabilmektedir. Balık ve deniz ürünlerinin Omega–3, EPA ve DHA içerikleri yüksektir. Omega-3 yağ asitleri; kalp ve damar hastalıkları, romatoid artirit, kanser, astım, Alzheimer vb. birçok hastalığın önlenmesinde ve tedavisinde, ayrıca bebeklerde retina ve beyin gelişiminde etkin rol oynamaktadır.

Sağlık üzerine olan olumlu etkileri nedeniyle; balık tüketiminin haftada en az 2-3 porsiyon (yaklaşık 300-500 g) olması önerilmektedir. Pişirme yöntemi olarak buğulama, ızgara, fırında pişirilme yöntemi tercih edilmelidir.

*Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.

YouPlus

Kendinizi yorgun ve bitkin mi hissediyorsunuz?

Kendinizi sürekli olarak yorgun mu hissediyorsunuz? Mevsim değişiklikleri sizi olumsuz yönde mi etkiliyor? Bu durum, yetersiz dinlenmekten kaynaklanabileceği gibi, beslenmenizdeki düzensizliklerden de ileri gelebilir. Vitamin ve mineraller vücudun işlevlerini doğru yerine getirebilmesi için gereklidir. Dolayısıyla vitamin ve mineral eksikliğine bağlı yorgunluk ve bitkinlik hissedilebilir. Niasin, B1, B2, B6, B12, folik asit ve C vitamini ile demir, potasyum, krom, selenyum ve iyot minerallerinin yetersizliği durumunda yorgunluk kendini gösterir.

*Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.

YouPlus

Ofis Çalışanları için Sağlıklı Öneriler

Günümüzde pek çok kişi zamanının büyük bir bölümünü çalışarak geçirmektedir.  Yoğun iş temposu nedeniyle evde sağlıklı beslenmenin yerini dışarıda beslenme almıştır. Sağlıklı bir birey olabilmek için sağlıklı beslenmek çok önemlidir. İşte bazı öneriler;

∙ Dengeli bir kahvaltı ile güne başlayın.
∙ Günde ortalama 2-2,5 lt su tüketin.
∙ Çay kahve ve gazlı içecek tüketiminizi azaltmaya çalışın.
∙ Posalı (lifli) besinler tüketmeye özen gösterin.
∙ Asansör yerine merdiven kullanın.
∙ 2 saatten fazla masanızda hareketsiz oturmayın.

*Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.