YOUPLUS

Evden Çalışanlar ve Ofis Çalışanları İçin 10 Hareketlilik Önerisi

Günümüzde artan iş temposu ve azalan hareketlilik kişilerin sağlıklı kalmasını zorlaştırabilir. Ayrıca tüm dünyayı etkisi altına alan pandemiyle birlikte çoğu ofis çalışanı evden çalışma sürecini yaşıyor. Bu süreçte uygulanabilecek birkaç küçük değişiklikle daha sağlıklı bir yaşam sürdürülebilmek ve çalışma performansını yükseltmek hiç de zor değil. İşte evden çalışma için öneriler…

Evden Çalışanlar ve Ofis Çalışanları İçin 10 Hareketlilik Önerisi

Dengeli bir kahvaltı ile güne başlayın

Aşırı karbonhidrat içermeyen bir kahvaltıyla güne sağlıklı bir adım atın. Yoğurt, yulaf ezmesi ve meyve karışımları ya da meyve ve süt içeren smoothie tarifleri sizi sabah saatlerinde daha dinç tutabilir.

Dengeli bir kahvaltı ile güne başlayın

Günde ortalama 2-2,5 lt su tüketin

Çalışma masanızda muhakkak bir su sişesi bulundurun. Dilerseniz su içmeyi hatırlatan bir uygulama da kullanabilir, her hatırlatma bildirimiyle kalkıp kendinize bir bardak su doldurabilirsiniz. Böylece hareket de etmiş olursunuz. 

Günde ortalama 2-2,5 lt su tüketin

Çay, kahve ve gazlı içecek tüketimini azaltmaya çalışın

Çay ve kahve içerdiği kafein türü moleküllerle enerjinizi belirli bir miktar artırır fakat fazla tüketilmesi baş ağrılarına neden olabilir. Gazlı içecekler ise hem içerdikleri aşırı miktarda şeker ile hem de asidik içerikleriyle genel sağlığınızı olumsuz yönde etkiler. 

Çay, kahve ve gazlı içecek tüketimini azaltmaya çalışın

Posalı (lifli) besinler tüketmeye özen gösterin

Azalan hareketsizlik bağırsak sağlığınızı olumsuz etkiler. Bu nedenle posalı besinler bağırsak sağlığı konusunda size destek olabilir. 

Posalı (lifli) besinler tüketmeye özen gösterin

Asansör yerine merdiven kullanın

Öğle aralarında ya da toplantı gibi nedenlerle kat değiştirmeniz gerekirse merdiven kullanmayı tercih edin. 

Asansör yerine merdiven kullanın

2 saatten fazla masanızda hareketsiz oturmayın

Masa başında fazla oturmak bir takım omurga problemlerine neden olabilir. Dilerseniz 2 saatte bir size hareket etmenizi hatırlatacak uygulamalardan yararlanabilir, dilerseniz kendiniz alarm kurabilirsiniz.

2 saatten fazla masanızda hareketsiz oturmayın

Oturuşunuzu düzeltin

Çalıştığınız masayı ve monitörünüzü uygun yükseklikte kullanmak, boyun ve sırt ağrılarını azaltmaya yardımcı olur. Bunun için dilerseniz bir ortopedi uzmanına danışabilirsiniz.

Oturuşunuzu düzeltin

Pencereden dışarı bakmayı deneyin

Uzmanlar gökyüzüne ya da uzakta bir noktaya bakmanın gözleri dinlendirdiğini ve stresi azalttığını belirtiyor. Bu nedenle mola verdiğinizde sosyal medya yerine gökyüzüne bakmak iş stresi yönetiminde sizin için etkili bir yöntem olabilir. 

Pencereden dışarı bakmayı deneyin

Masa başı egzersizleri uygulayın

Eğer bir ofis ortamında çalışıyorsanız gün boyu yapabileceğiniz masa başı egzersizleri bulmalısınız. Bulduğunuz egzersiz çeşitleri arasından yapabileceklerinizi belirleyerek telefonunuza bir hatırlatma alarmı kurabilirsiniz. Düzenli olarak uygulanan bu egzersizler boyun ve bel düzleşmelerini engelleyebilir. 

Masa başı egzersizleri uygulayın

Multivitamin desteği kullanın

Uygun ve tam içerikli bir multivitamin desteği gün boyu daha dinç hissetmenizi ve daha az yorulmanıza yardımcı olur. Dilerseniz YouPlus’ın multivitamin desteğini deneyebilir, farkı siz de hissedebilirsiniz!

*Bu açıklamalar hekim tavsiyesi yerine geçmez. Takviye edici gıdalar herhangi bir hastalığı teşhis, tedavi, iyileştirme veya önleme amacı taşımamaktadır. Detaylı bilgi için sağlık profesyonellerine danışın.

Multivitamin desteği kullanın